Jak naložit s negativním obsahem

V tomto článku přiblížíme situaci, kdy se při vyhledávání společnosti nebo produktu zobrazí ve výsledcích Google nebo Seznam negativní výsledky.

Může se to stát každé společnosti, i té Vaší

To, že se na internetu objeví negativní obsah, se může stát každé společnosti. Té, která si to na první pohled oprávněně zaslouží díky svému chování k zákazníkům či (ne)kvalitě svých služeb či produktů, tak i firmám, které jsou v tom nevinně a někdo se na ně třeba jen zaměřil s cílem poškodit je. Za roky našeho působení v oblasti online raputation managementu se na nás ve velké míře obracejí společnosti, které jsou ve druhé z uvedených skupin. Jen několik málo společností se na nás obrací z preventivních důvodů, aby byly na výskyt negativních zmínek připraveny.

Proč to nemohu jen tak odstranit?

Odstranění negativního obsahu (v jakéhokoliv formě) může být neuvěřitelně obtížné. V první fázi hledáte způsob, jak přinutit provozovatele konkrétního webu k odstranění zmíněného obsahu o Vaší společnosti. Ten to často nemusí řešit kvůli nedostatečné legislativě, nebo se s Vámi vůbec nebude bavit. Některé se dostane až k soudu, platíte si tedy právníka a výsledek je často velmi nejasný.  Snaha něco odstranit Vám může sebrat vám mnoho času a energie a může Vás stát nemalé náklady.

Co je však podstatnější, odstranění negativního obsahu nezabrání tomu, aby se na jiném místě nebo v jiné době neobjevil další negativní obsah.

Pozice na google. Negativní obsa potlečen pozitivním odkazem.

 

Potlačení negativního obsahu je nejlepším řešením

Potlačení negativního obsahu pozitivním obsahem je nejlepší dlouhodobou strategií k minimalizaci účinku negativního obsahu. Tento postup doporučuje i samotný vyhledávač Google. Pokud se jedná o prevenci, platí zde to samé. Pozitivní obsah pod vlastní kontrolou je nejlepší prevencí do budoucna.

Pozitivním obsahem, který máte své moci, se rozumí webové stránky společnosti a profily na sociálních sítích. Jak jsme již zmínili v předchozím článku, v ideálním případě je dobré svým obsahem vyplnit celou stránku výsledků vyhledávání. Pozitivní obsah je lékem na vše, co se pověsti vaší společnosti na internetu týká.

Další specifickou skupinou jsou společnosti, které na internetu téměř nejsou vidět.  Většinou mají jen webovou stránku, často ve stavu, který neodpovídá současným standardům. Může jít např. o používání technologií, které web zpomalují, chybějící optimalizaci pro mobily a tablety a nebo např. nedostatečné zabezpečení. Taková stránka pak firmu nereprezentuje, ale naopak ji škodí. O první pozici ve výsledcích vyhledávání (kam webová stránka každé společnosti patří) si může nechat je zdát. 

Za jak dlouho se negativní obsah podaří potlačit?

Negativní obsah se podaří odstranit z první stránky výsledků vyhledávačů nejdříve za několik měsíců, někdy to ale trvá i rok a déle. To může ovlivnit mnoho faktorů. Především to, na jaké stránce se obsah nachází. Je to stránka často navštěvovaná (má v prostoru internetu autoritu)? Objevuje se tento obsah na více místech, je mezi sebou odkazován? Toto vše a mnohem více ovlivní rychlost, s jakou se obsah podaří potlačit.

V následujícím díle Vám poradíme, jak naložit vytvořit silnou webovou stránku pro Vaši společnost. Zůstaňte s námi v kontaktu.

Svěřte firemní reputaci do rukou odborníků

Nemáte na výše uvedené postupy čas, nebo si na jejich realizaci sami netroufáte?
Domluvte si s námi termín schůzky, nebo nám zavolejte na tel. 257 329 315.