Jak budovat dobré jméno společnosti na internetu?

Budování dobrého jména společnosti na internetu je důležité z následujících důvodů:

  1. Kdokoliv může o společnosti napsat negativní příspěvek a poškodit tak její dobré jméno.
  2. Poškodit vás může naše vlastní nevhodná aktivita. Například nepřiměřená komunikace s klientem, která se vymkne kontrole. Velké riziko je ve správě firemních profilů na sociálních sítích, které mohou být nedostatečně zabezpečené a tím pádem velmi jednoduše napadnutelné a zneužitelné.
  3. Pokud na výše uvedené skutečnosti není vaše společnosti dostatečně připravena, nedokáže se při jejich výskytu účinně bránit. Také zde tedy platí, že důležitá je především prevence.

Ať již bojujete proti negativním výsledkům ve vyhledávání, nebo se snažíte chránit reputaci své firmy, je třeba dodržovat následující kroky:

3 kroky k řízení dobré pověsti na internetu

  1. Vytvořte základ vysoce kvalitních webových stránek a profilů na sociálních sítích.
  2. Staňte se autoritou ve svém oboru.
  3. Udržujte relevanci svých webových stránek a profilů v průběhu času.

Vytvořte základy

Prvním krokem je vytvoření vysoce kvalitních webových stránek, profilů na sociálních sítích a obsahu, který chcete, aby lidé nalezli, když zadají jméno firmy do internetového vyhledávače. Vzhledem k tomu, že výsledky vyhledávání obsahují obvykle více jak 10 položek, doporučujeme vytvořit nejméně jednu webovou stránku a 10 – 12 profilů společnosti na sociálních sítích. Je tak budete mít šanci ovládnout první stránku vyhledávačů Google a Seznam vlastním obsahem.

Staňte se autoritou

Internetové vyhledávače fungují tak, že zobrazují na předních příčkách svých výsledků takový obsah, který je přínosný pro uživatele. K tomuto zhodnocení používá stovky faktorů. V tomto případě je pod slovem autorita myšlena hodnota, kterou stránce či profilu vyhledávač přiřadí, a na jejímž základě ho zařadí do svého pořadí. Začněte tedy své webové stránky a profily vytvářet tak, aby byli co nejvíce přínosné. Čím vyšší je pozice ve výsledcích vyhledávání, tím má stránka či profil vyšší autoritu.  Neustálým vylepšováním webu a profilů a kontinuální tvorbou zajímavého obsahu, který zaujme uživatele internetu, si vybudujete pozici jedničky ve svém oboru. Zde jsou některé z podstatných kroků, které můžete provést, aby jste si byli jisti, že jsou stránky a profily vaší společnosti optimalizovány pro vyhledávače.

Zajistěte, aby stránky společnosti poskytovaly důkladné a užitečné informace

To, že vyhledávače seřazují stránky podle relevantnosti a užitečnosti jsme již zmínili. Jaký k tomu mají důvod? Chtějí se ujistit, že ve svých výsledcích předkládají jen takový obsah, který ostatní uživatelé ve velké míře a pravidelně navštěvují. Poskytněte informace, které jsou užitečné, důkladné, unikátní, relevantní, pravidelně aktualizované. Pokud tyto vlastnosti firemní weby a profily na sociálních sítích nesplňují, nemohou se stát autoritou a vystoupit z řady.

Své stránky a profily vzájemně propojte odkazy a spojte je s dalšími kvalitními zdroji informací z oboru.

Každý odkaz, směřující na stránku společnosti hlasem pro to, aby se stránka posunula výše. Nejvíce pomohou odkazy ze stránek, které jsou již nyní dobře hodnocené: zpravodajské servery, blogy atd.  Vytvářejte a propagujte zajímavý obsah, na který budou uživatelé internetu chtít poukázet – sdílet ho.

Vytvořte takové stránky a profily, které budou pro uživatele a také vyhledávače přístupné

Mezi požadované vlastnosti patří rychlé načtení stránky, jednoduchá čitelnost textů, srozumitelná struktura stránky, přizpůsobení mobilním zařízením a další. Podrobněji se budeme těmto aspektům věnovat v samostatné kapitole.

Zapojte publikum

Stránky společnosti by neměly být pouze jednostrannou prezentací toho, co děláte, ale měly by svým návštěvníkům umožnit na získané informace reagovat. Základem je poskytnutí kontaktních údajů, pomocí kterých vás mohou uživatelé kontaktovat. Jsou však i pokročilejší možnosti - umožnit uživatelům diskutovat pod vybranými články, či je k diskuzi přesměrovat na profily sociálních sítích. Umožnit sdílet váš zajímavý obsah prostřednictvím sociálních sítí a podobně. Všechny možnosti aktivního zapojení, které uživatelům umožníte, mohou pomoci firemní stránce či profilu dostat se do širšího povědomí jak uživatelů samotných, tak i internetových vyhledávačů.

Udržujte relevanci svých webových stránek a profilů v průběhu času

Tím, že vybudujete výbornou webovou stránku a zprovozníte profily na sociálních sítích to celé teprve začíná. Pokud na ně nebudete soustavně přidávat nový a přínosný obsah, zmizí brzy v propadlišti dějin (rozumějte na druhé a nižší stránce výsledků vyhledávání). Tématem tvorby a šíření obsahu se budeme podrobněji zabývat v samostatné kapitole později.

V následujícím díle vám poradíme, jak naložit s negativním obsahem. Zůstaňte s námi v kontaktu.

Svěřte firemní reputaci do rukou odborníků

Nemáte na výše uvedené postupy čas, nebo si na jejich realizaci sami netroufáte?
Domluvte si s námi termín schůzky, nebo nám zavolejte na tel. 257 329 315.