Proč si založit firemní profily na sociálních sítích?

Profily na sociálních sítích hrají společně s webovou stránkou klíčovou roli při posilování online identity Vaší společnosti.

Skutečně potřebujeme tolik profilů?

Ano, jak jsme již zmiňovali v úvodním článku (link), každý z internetových vyhledávačů zobrazuje na stránce vyhledávání minimálně 10 výsledků, v českých poměrech jde především o vyhledávače Google a Seznam. Podle průzkumů si 97% uživatelů internetu prohlíží pouze 1. stránku výsledků vyhledávání.  Význam první stránky výsledků je tedy nezpochybnitelný a Vaším cílem je obsadit tuto stránku pozitivním obsahem, který máte pod kontrolou. Profily na sociálních sítích jsou úžasným nástrojem pro to, aby se Vám tento cíl podařilo naplnit.

Jaké profily vybrat

Podle výzkumů, které zkoumali stovky sociálních sítí, překládáme doporučení pro výběr konkrétních profilů sociálních sítí. Doporučujeme, abyste se v rámci firemní reputace věnovali budování profilů na následujících sítích:

Facebook

Facebook je výbornou příležitostí pro propagaci společnosti, produktu či služby. Záměrně zde zmiňujeme všechny tyto možnosti, protože je vhodné je využít naplno. Tím máme, namysli to, že můžete provozovat stránku společnosti a vedle toho provozovat stránku oblíbeného produktu nebo služby. Můžete tím Facebook využít vícekrát a maximalizovat tak jeho přínos.  Jen v ČR Facebook využívá více než 5 miliónů lidí, kteří se do sítě připojují alespoň jednou měsíčně. Na tyto lidi musíte zapůsobit. Co je u provozování Facebookové stránky důležité? Především to, bude stránku zakládat a současně i spravovat. Pokud nejste v používání Facebooku alespoň mírně pokročilí, svěřte jeho založení odborníkům. Může to být někdo z Vašeho IT oddělení, nebo se obraťte na agentury, které Vám za relativně malé náklady vytvoří profesionální stránku.

Twitter

Zapojte se do okamžité interakce s odborníky ve Vašem oboru. Sledujte tyto odborníky a inspirujte se jejich myšlenkami. Twitter je ideálním prostředím pro to, aby se potřebné informace rychle šířily. Twitter je především o konverzaci mezi lidmi. Proto doporučujeme vedle firemního profilu zřídit osobní profily čelním představitelům firmy, kteří budou firmu reprezentovat. U větších firem může komunikovat také konkrétní oddělení společnosti.

LinkedIn

LinkedIn vhodným kanálem, umožňujícím uživatelům zjistit více o vaší firmě, značce, produktech a službách a také o pracovních příležitostech. Umožňuje zdarma přistupovat do prostoru, kde lze komunikovat s jinými odborníky ve svém oboru a navazovat obchodní vztahy. V roce 2017 využívalo tuto síť jen v ČR přes 1,2 milionu uživatelů.  Předností LinkedInu je možnosti oslovovat potenciální zaměstnance (případně být jimi oslovován). Dobře vyplněný a udržovaný profil na LinkedIn bude Vaši společnost výborně reprezentovat na předních příčkách výsledků vyhledávání internetových vyhledávačů.

Google+

Google+ není příliš používanou sítí, přesto však doporučujeme její zřízení pro firemní účely. A to především z ryze technických důvodů. Tato síť, stejně jako vyhledavač Google patří jedné společnosti a to ho ve svých výsledcích upřednostňuje.  Silnou pozici má síť Google+ i na Seznamu. Proto by zde profil Vaší společnosti neměl chybět.

Youtube

Youtube je síť, které pomůže vaše produkty či služby doslova exportovat do celého světa. K tomu je potřeba jediné. Publikovat dostatečně zajímavý videobsah.  Od většiny firemních klientů slyšíme téměř stejný dotaz. „O čem ty videa mají být?“ Témat je přitom spousta, ta osvědčená, která uživatele Youtube zajímají, jsou: popis produktu či služby, výrobní postupy, návody k použití, videa z každodenního života firmy. Dnes již stačí vzít mobil, nahrát pár minut dlouhé video a během několika málo vteřin ho nahrát na Váš firemní Youtube kanál.     

Instagram

Instagram je sociální síť určená pro sdílení obrázků a krátkých videí, zaměřená na mobilní zařízení. Je sesterskou sítí Facebooku, ale svým účelem a způsobem použití se od Facebooku liší. Na Instagram se nechodí komunikovat, ale spíše objevovat a obdivovat. Pomocí Instagramu můžeme svou firmu představit trochu v jiném světle, snažit se zasáhnout uživatele emočně. Potřebujete k tomu publikovat pěkné fotky, jejichž publikování by mělo být promyšlené, a mělo by navazovat dojem příběhu. Instagram je velmi intuitivní a snaží se Vás naučit publikovat pěkné obrázky, které mají atmosféru a zaujmou.

SlideShare

Tato síť má především edukační účely. Pomocí ní můžete publikovat prezentace, prospekty, PDF a další dokumenty, které mají informační hodnotu pro uživatele. Stejně jako výše zmíněné profily vyhledavače tuto sociální síť berou na vědomí. Pokud Vámi dodávané dokumenty zaujmou uživatele, profil Vás bude zanedlouho reprezentovat na první stránce výsledků vyhledávání.

Mezi další sítě, které vyhledávače upřednostňují, patří: Pinterest, Tumblr, Vimeo, Quora a další.

Udržujte své profily stále aktuální

Sociální aktivita a angažovanost jsou zásadní pro to, aby vaše profily získaly co nejlepších výsledků ve výsledcích vyhledávání. Neustále své profily aktualizujte novým obsahem. Nezapomeňte také aktualizovat informace o společnosti v informacích o profilu. Profily Vaší společnosti na sociálních sítích se při vhodném používání stanou účinným nástrojem pro pozitivní prezentaci Vaší společnosti v online prostoru. Čas, který do budování a starání se o profily vložíte, se Vám mnohonásobně vrátí.

V následujícím díle Vám objasníme, proč je důležité nepřetržitě publikovat kvalitní obsah. Zůstaňte s námi v kontaktu.

Svěřte firemní reputaci do rukou odborníků

Nemáte na výše uvedené postupy čas, nebo si na jejich realizaci sami netroufáte?
Domluvte si s námi termín schůzky, nebo nám zavolejte na tel. 257 329 315.